Objectius
- Determinar quins suports necessita l'alumne i la família.
- Identificar quines dificultats i limitacions presenta a la vida quotidiana.
- Elaborar un pla d'acollida .
- Recollir informació sobre l'alumne de 9 anys.
- Prendre decisions en relació amb l'avaluació i la comunicació dels resultats obtinguts.
Desenvolupament:
Assistens: el psicopedagog de l'escola, la mare de l'alumne, i una amiga de la mare que farà de traductora. La traductora explica les dificultats que té la família per atendre el noi a la seva vida quotidiana, aquest és el punt de partida de l'entrevista. La mare a través de la traductora explica que el noi va en un cotxet de nen petit, perquè té dificultats per caminar, i la nostra sopresa és que quan el veiem camina força bé. La sensació és que sembla que la mare té por de que l'escola pensi que el pot tenir a casa, i no l'agafi. La mare a través de la traductora es mostra molt col·laboradorà, aquesta és la sensació.
Es tracta d'una intervenció avaluativa- La funció del psicopedagog ha estat la de fer una avaluació amb la informació recollida de les necessitats de l'alumne, i de quina manera plantejar la seva acollida. Les materies que m'han permès entendre millor l'intervenció han estat: Estudi de casos, i Mètodes, dissenys, i tècniques en investigació psicològica. La meva participació ha estat de observació i seguiment.
Recursos:
Entrevista
Com només manca un mes d'escola ès fa una adaptació de cara al curs vinent. També un dels primer objectius serà treballar la competència comunicativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada