diumenge, 29 de maig del 2016

Reunió amb la familia d'un alumne i l'EAP



Sessió 16:

Objectius:
  • Determinar quins suports necessita l'alumne i la família.
  • Identificar quines dificultats i limitacions presenta a la vida quotidiana.
  • Elaborar un pla d'acollida .
  • Recopilar informació mitjançant l'entrevista, l'informe aportat per l'EAP, i l'obsevació.
  • Prendre decisions en relació amb l'avaluació i la comunicació dels resultats obtinguts. 
  • Avaluar les possibilitats d'autonomia personal i social de l'alumna. 
Desenvolupament:

Assistens: la família de l'alumna i l'alumna, el psicopedagog del centre, el psicopedagog de l'EAP, i jo. Primera visita de contacte per informar a la famíla com funciona l'escola, i per veure a l'alumna, i determinar on és pot ubicar. La família explica que la noia quan s'enfada té un comportament molt agressiu. La noia ha estat escolaritzada en una escola ordinaria on la noia estava a una unitat de suport de secundària, pero degut a la seva agressivitat és feia impossible que continués en ella. La família també explica que està molt preocupada per l'autonomia personal de la noia. Vol que pugui fer coses per ella mateixa. Se li ensenya l'escola a la noia, visitem tots els tallers. Sembla que li agrada.

Intervenció de tipus avaluativa, i preventiva. Educativa i clínica (valoració del transtorn mental). La funció del psicopedagog avaluar, i determinar suports educatius que necessita l'alumna. Matèries que m'han permet entrendre la internvenció han estat: Estudi de casos, Educació Especial i Mètodes, dissenys, i tècnique en investigació psicològica. La meva participació ha estat d'observació i seguiment.

Recursos:

Informe de l'EAP, l'entrevista i l'observació.

Avaluació:

Al finalitzar la reunió es decideix trobar-li espais on la noia pugui estar tranquil·la quan es comenci a atabalar, proporcionar-li un entorn de baixa intensitat i preventiu, treballar la competència d'atonomia personal, i anar pujant el nivell d'exigències. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada