divendres, 27 de maig del 2016

Exploració i examen d'un alumne

Exploració i examen a un alumne que s'incopora a l'escola després de molt de temps


Sessió 13:

Objectius:

  • Avaluar el nivell d'aprenentatge en relació als continguts bàsics del currículum, i altres condicions significatives per al procés d'ensenyament i aprenentatge.
Desenvolupament:

Es tracta d'un alumne que ha estat molt de temps sense anar a l'escola per malaltia. El psicopedagog li passa un qüestionari amb guió proporcionat per l'EAP. Preguntes relacionades amb el contingut bàsic del currículum escolar (coneixement del propi cos, diferenciar entre dues imatges, joc simbòlic, memòria auditiva, etc.. Durant la sessió l'alumne manté una actitud molt col·laboradora. Hi ha moments que se l'ha de reformular les preguntes per a millor comprensió. 

Es tracta d'una intervenció de tipus avaluativa, i educativa. Amb la finalitat de fer una avaluació del currículum escolar. La matèria que m'ha permès entendre millor l'intervenció ha estat la de Mètodes, disseny, i tècniques en investigació psicològica, i Educació especial. La meva participació en aquest procés ha estat de observació i seguiment. 

Recursos:

Qüestionari (EAP)

Avaluació:

Amb la prova que se li passa a l'alumne es pot determinar el seu nivell de  coneixements del contingut bàsic del currículum escolar.  Trobo que aquest funció del psicopedagog, la d'avaluar, particularment, és de les més interessants a l'escola d'Educació Especial.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada